2014. február 5., szerda

A Home Staging ugyanaz, mint a lakberendezési styling?

A Home Staging miben különbözik a hagyományos lakberendezői styling munkától?



A lakberendező a lakást használó személyére szabja a lakást, NAGYBETŰS Otthont varázsol a Megbízó számára, amiben az ő egyedi elképzelései és vágyai öltenek testet, ám a Home Staging ennek épp az ellenkezőjéről szól! Más lakni egy lakásban és más eladni azt! Eladásnál senkit sem érdekel, hogy mi hogyan élünk, a Home Stagingben az a legfontosabb, hogy a vevő hogy szeretne élni abban a lakásban, amit kínálunk neki. Olyan teret kell létrehozni, ami az ingatlan adottságait, a benne rejlő lehetőségeket mutatja meg minél szélesebb célközönség igényeit kielégítve

Egy három szobás lakás például egy egyedülálló személy számára is kiválóan megfelelhet: nappali-háló-dolgozó (iroda) kombinációban, ugyanez egy fiatal vagy egy idősebb pár esetében is működőképes, vagy a 3. szoba kiváló lehet vendégszobának is. Egy 3 vagy több tagú családnál vagy gyerekszoba vagy idősebbeknél az idős szülő részére lehet kiváló a harmadik szoba. A feladat, hogy ez a sokféle igénnyel bíró vásárlóközönség mind-mind el tudja képzelni, hogy itt él, hová milyen bútora kerülne, ha már az övé lenne. 

Tudta, hogy 100 emberből csupán 4 látja meg egy ingatlan tereiben rejlő lehetőségeket?


A cél a Home Staginggel, hogy a fantáziának támpontot adjuk, mi hogyan és hol fér el, s mekkorák a terek. Tudnunk kell, hogy az emberek vizuális képessége az esetek több, mint 90%-ában nagyon gyengének mondható, így elengedhetetlenül fontos, hogy ne kelljen a vevők képzelőerejére hagyatkoznunk eladókként. Ha nem kínáljuk tálcán számukra a lehetőséget, akkor a vevők úgy érezhetik, hogy hiába keresik azt az ingatlant, amit szeretnének. És annak ellenére, hogy hatalmas a kínálat, és mindenhonnan csak azt hallani, hogy milyen vevőnek lenni ma az ingatlanpiacon, ők mégis az ellenkezőjét érezhetik: fél éve hiába keresek, és még mindig nem találom az igazit! Mi pedig eladókként azt gondoljuk, hogy nincs érdeklődő, nincs vevő, nincs pénz, pang az ingatlanpiac és effélék, közben csak nem mutattuk meg a lakásnak azt az arcát, amit a vevők látni szeretnének, ami megindítja a gondolataikat és érzelmileg elindíthat valamiféle elköteleződést! Ha ez megtörténik, akkor nyert ügyünk van! Ezt kell elérni, ezért kell dolgozni! 

Miben különbözik tehát a Home Staging a lakberendezéstől?


A Home Stagingben a funkciókat kell markánsan kiemelni, megfelelő esztétikai élményt nyújtva persze, és minimális eszközökkel kell otthonos, ám nem túl otthonos hangulatot teremteni. Fontos, hogy az érdeklődőknek ne kelljen kellemetlenül érezniük magukat amiatt, hogy más privát szférájában sétálgatnak. 

A Home Stagingnél kulcsfontosságú a vágy felkeltése is, egy életérzés megteremtése, ami ugyan egy lakberendezésnek is lehet célja, ám a legtöbb ember a lakberendezőtől elsősorban harmonikus tereket szeretne maximális funkcionális elvárásoknak megfelelően, és nem kifejezetten csak egy feelinget. 

A Home Stagingben csak azokat a munkálatokat szoktuk elvégezni, amik kifejezetten az eladást segítik, vagy mert funkcionálisan annyit tesznek hozzá, ami pénzben is kifejezhető haszonnal kecsegtet, vagy pedig olyan esztétikai minőséget teremt, ami olyan erős birtoklási vágyat ébreszt a vevőjelöltekben, legyenek nők vagy férfiak, aminek nem tudnak ellenállni! Ebben nagyon nagy erő van egy ingatlanfelkészítésnél! 
A lakberendezésnél a végén már sokszor átalakulnak a kezdeti igények, végül lehet, hogy az elsőre nagyon fontos függöny vagy dekoráció vagy életérzés már nem is olyan lényeges, esetleg a pénz is elfogyott… 

A home stagingnél meghatározott, szigorú költségkeretből gazdálkodva kell az egész projektnek a végére érni, aminél éppen a végső simítások teszik fel az i-re a pontot, ezek gyakorolják a legnagyobb hatást a vásárlókra, így ebben az esetben semmi sem maradhat félbe, minden tökéletesen befejezett hatást kell hogy keltsen! 

Ne csak illúzió legyen!


Megjegyezném, hogy számomra az nagyon fontos, hogy a home staging eredményeképpen piacra dobott lakások, ne csak hatást keltsenek, hanem legyen meg bennük tényleg az, amit kínálunk. Az illúziónak, az életérzésnek ugyan rendkívüli a szerepe a Home Stagingben, ám szakmailag a nevemet csak olyan lakásokhoz tudom adni, amik képviselik azt, amit mutatnak: nem csak jól néznek ki, hanem bennük van a tartalom is! A lakás anélkül mit sem ér, hiszen ha az egész csak egy illúzió, akkor ha kipakolom a bútorokat és a kiegészítőket, akkor mi marad ott? A nagy semmi!?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése