Saját Home Staging történetem, a kezdetek
Néhány évvel ezelőtt, amikor már jó néhány
lakberendezési munka volt a hátam mögött, sok felújítással és átalakítással,
eljött a pillanat, hogy el kellett adni a saját lakásunkat, mert építkezni
szerettünk volna. Akkoriban nem tudtam, hogyan működik az ingatlanpiac és az ingatlaneladás, így
elkezdtem kutatni a témában. 1 hónapnyi intenzív kutatás után már tudtam, hogy hogyan fogom
csinálni, el is kezdtem a lakás felkészítését szisztematikusan.
Mivel néhány tennivaló
korábban, amíg ott laktunk, elmaradt, be kellett fejezni azokat. A lakás
állapota teljesen újszerű volt, azonban szükség volt néhol javításra,
befejezésre, illetve a néhány évenkénti festés is aktuális volt már, így szép,
pasztellszíneket választva, a legtöbb vevőnek tetsző árnyalatokat választottam
a falakra, a korábbi gyerekszobában leszedtük a kacsás tapétát, és
semlegessé tettük a szobát, hogy a leendő vevők elképzelhessék akár dolgozó-,
vendég-, vagy gyerekszobának. Tudtam, hogy más lakni egy lakásban és más eladni
azt, ekkortól sajátítottam el teljesen azt a személetet, hogy mindent a leendő
vevők szemével néztem, és nem hagytam, hogy bármiben kifogást találhassanak. Tudtam, hogy rosszul venné ki magát, ha
minden tökéletesen fel van újítva, mégis néhány dolog hiányzik, a befejezetlenség látszatát keltve. Édesanyám
kérdezte: „Miért most csináljátok meg ezeket az apróságokat, miért nem volt fontos, amikor itt
laktatok?” Azért mert annak idején, amikor a felújítást csináltuk, a végére
teljesen elfáradtunk, és be kellett időben költöznünk, mert lejárt az albérleti
szerződésünk. Ami elmaradt, már nem fejeztük be 100%-osan, utolsó 5% hiányzott, lakni
már jó volt. Az apró hiányosságok zavartak persze, de annyira nem, hogy újra
nekilássunk a hibák kijavításának, illetve a tökéletes befejezésnek, no meg
nemsokára megszületett az első gyermekünk is, így a fontossági sorrendben
hátrébb sorolódott minden efféle tennivaló.
A vevők szemével látni - a tökéletes ingatlan-felkészítés


Mindent megtettem a sikeres ingatlaneladás érdekében
Korábban is vettem már és adtam is el lakásokat, laktam albérletekben, tárgyaltam már efféle dolgokról, közgazdászként találkoztam már ennek üzleti sajátosságaival. Azonban ebben az időszakban találkoztam először tudatosan az ingatlanpiaccal, a home staging fogalmával, a hirdetések hatékonyságának szükségességével. Éreztem, hogy a korábbi tapasztalataim nem elegendőek, a korábbiakban működő elvek megváltoztak és itt és most valami több kell! Úgy gondoltam, sikerülni fog egyedül, közvetítők vagy bármi egyéb segítség nélkül eladni a lakást. Mindenki azzal jött, hogy szegények a válság közepén kell eladni a lakásotokat, nem kaptok érte semmit. Mi erre mindig azt válaszoltuk, hogy most kell a pénz álmaink házának megépítésére és mindent megteszünk a sikeres eladás érdekében! Nagy motiváló erő volt ebben, tudtam, hogy sikerülnie kell!
A legelső tanácsom az ingatlan eladóknak,
hogy gondolják át, hogy miért is szeretnék eladni az ingatlant, mi a céljuk
vele, és az érte kapott összeggel mit szeretnének kezdeni konkrétan. Ez az első
tisztázandó dolog, amíg ez nincs meg, addig nem érezzük át az eladási folyamat
fontosságát, nincs meg a motiváció, nem hajt az az erő, amire szükség van.
Az idő nem szorított bennünket (7-8 hónap
állt a rendelkezésünkre, hogy pénzt lássunk a lakásból), fel voltam készülve rá,
hogy hónapokig tarthat az eladási folyamat, amiben ki kell tartanom majd, és
energiát kell belefektetni, illetve a hirdetésekre pénzt kell áldoznom. A célom
az volt, hogy a kiemelkedő adottságú lakásunkat, egy kiemelt környéken,
maximális funkcionális és esztétikai szintre felhozva a lehető legtöbb pénzt
hozzon számunkra, hogy minél tovább juthassunk az épülő házunkkal. Az új
lakónak tényleg csak a bőröndjét és a dobozait kellett hoznia, egy szalmaszálat
sem kellett keresztbe tennie. Ez a kulcsrakész állapot olyan szintű felárat
generálhat, amit azok, akik kényelmesek és az igényüknek is megfelelő az adott
ingatlan, megfizetnek érte, mert eléjük tárjuk azt a kívánt végeredményt, amiről
mindig is álmodtak!

Amikor működésbe lépett a módszerem
Amikor a fotózással és minden felkészüléssel elkészültünk, meghirdettem a lakást. (Az előkészületek teljes folyamata az első felmerülő gondolattól kb. 2 hónapot vett igénybe.) Másnap reggel már megérkezett az első érdeklődő telefon, aztán aznap délután már az első lakásbemutatót tartottam több érdeklődőnek gyors egymásutánjában. Az ingatlan annyira tetszett, hogy már az első alkalommal az árról beszélgettünk, és az esetleges fizetési ütemezésről. Majd kiugrott a szívem a helyéről, másnap az első érdeklődő visszatért családtagjaival, illetve újabb potenciális érdeklődők is érkeztek. Abban a felfokozott állapotban, a vevők érezték a gyors döntés súlyát, egymásra licitálva megszületett a számomra kedvező ajánlat, amelyet gyors foglaló és szerződéskötés követett. Ilyen sikerre én magam sem számítottam, ugyan tisztában voltam a lakás előnyeivel, a benne rejlő lehetőséggel, az ingatlanfelkészítés és a hatékony ingatlan marketing döbbenetes erejével, mégis villámcsapásként ért ez a pörgő 48 óra. Minden erőfeszítés megérte, minden energia, minden perc, amit kutatásra, takarításra, suvickolásra, dekorálásra szántam, ezen felül a ráköltött összeg 10-20 szorosan megtérült!!!

Az első benyomás annyira meghatározó, hogy
attól legyen az rossz vagy jó, nehéz szabadulni. Ebben az esetben a célcsoport
érdeklődése olyan szinten lett felkeltve, az első benyomás annyira lenyűgöző
volt és olyan vonzalmat érzett iránta minden, a megszólítani kívánt
célcsoportba tartozó, hogy azonnal látni és érezni szerették volna a valóságban
is, amit a hirdetés alapján a lakás és az eladó sugallt.
A későbbiekben kíváncsi voltam, hogy csak
szerencsém volt, vagy a lakás eredeti jó adottságai miatt volt ez, vagy valóban
az általam megtett lépések eredményeképpen alakult így a folyamat. Szerencsére
azóta több ízben bebizonyosodott, hogy ez nemcsak egy egyedi eset volt, hiszen
minden ingatlan, amit felkészítenek, sokkal jobb képet mutat, mintha ez
elmaradt volna, s így a kívánt eredmény sem maradt el!
Elindult a saját Home Staging Business-em
Ezen felbuzdulva, elindult az ingatlanokkal kapcsolatos vállalkozásom kiegészítve a korábbi lakberendezői tevékenységemet. A környezetemben számos ingatlant próbáltak eladni, azonban vagy nem tudták, hogy hogyan álljanak neki, vagy hónapok óta árulták már a szokásos módszerekkel, ám azok nem vezettek sikerre. Az én példám jól megmutatta, hogy a rengeteg befektetett energia megtérül és ez a fajta hozzáállás az, ami sikerre viszi az ingatlaneladást. Azóta jó néhány hasonlóan sikeres eladás van már a hátam mögött, még tovább fejlesztettem a technikámat, még tovább kutattam az eladásban rejlő lehetőségeket.
Aki hasonló sikert szeretne elérni, el szeretné
adni legértékesebb vagyontárgyát, a lehető leggyorsabban és a lehető legjobb
piaci árat elérve, az keressen fel, mert hátha segíthetek, elbeszélgethetünk az ingatlanjában rejlő
lehetőségekről, a felkészítés és az eladás mikéntjéről.
E-mail: msp@msp-design.hu
Dr. Somogyi Patrícia vagyok, lakberendezőként a Home Stagingre (ingatlanfelkészítés) specializálódtam, ami a legtöbbször milliókat érő segítség! Segítségemmel az eladandó ingatlan olyan arculatot kap, ami megmutatja a benne rejtőző lehetőséget, hogy ne kelljen a vevők fantáziájára hagyatkozni! Hiszen 100 emberből csupán 4 látja meg a terekben rejlő lehetőséget. Személyem garantálja, hogy az ingatlan eladása 30 napon belül és 10-30%-kal magasabb áron valósulhat meg! MERT INGATLANT ELADNI MÁSKÉPP IS LEHET!
Dr. Somogyi Patrícia vagyok, lakberendezőként a Home Stagingre (ingatlanfelkészítés) specializálódtam, ami a legtöbbször milliókat érő segítség! Segítségemmel az eladandó ingatlan olyan arculatot kap, ami megmutatja a benne rejtőző lehetőséget, hogy ne kelljen a vevők fantáziájára hagyatkozni! Hiszen 100 emberből csupán 4 látja meg a terekben rejlő lehetőséget. Személyem garantálja, hogy az ingatlan eladása 30 napon belül és 10-30%-kal magasabb áron valósulhat meg! MERT INGATLANT ELADNI MÁSKÉPP IS LEHET!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése