Tudta, hogy a mai ingatlanpiacon átlagosan közel 200 napig kell várni, hogy egy lakás gazdára találjon? Ami legtöbbször jelentős árengedményre kényszeríti az ingatlaneladókat?
Viszont vannak akik gyorsan és jó áron adják el lakásukat/házukat, VAJON MI AZ Ő TITKUK?
A TITOK nem más, mint értékesítendő termékként gondolni az
eladásra szánt ingatlanunkra és mindent megtenni annak érdekében, hogy a
bevethető eszközöket minél szélesebb körben és minél jobban alkalmazzuk!
Először is, mint értékesítendő termék, szükség van a marketing kínálta eszközök széles skáláját bevetni:
Először is, mint értékesítendő termék, szükség van a marketing kínálta eszközök széles skáláját bevetni:
- megteremteni az arculatot, ami az ingatlan célcsoportjának vonzó életteret kínál, mert fontos a „csomagolás”,
- a hirdetési megjelenítésen túl,
- a lakás bemutatásakor is be kell tartani bizonyos szabályokat!
Miért van szükség arculat kialakítására?
Mert a cél az, hogy
- megteremtsük a tökéletes első benyomást, aminek megismétlésére nincs lehetőség, ami által a vevőjelöltek beleszeretnek az ingatlanunkba,
- kitűnjünk a hatalmas kínálatból,
- megmutassuk a lakásban/házban rejlő előnyöket, lehetőségeket és pozitív tulajdonságokat, bemutatva a helyiségek funkcióit
- megkönnyítsük a vevők számára, hogy elképzeljék, hogy ott élnek, ezáltal egy új élet lehetőségét kínálni.
Miért jó ez ÖNNEK?
- A befektetett energia, idő és pénz sokszorosan megtérül!
- Nincs bosszankodás, tétlen várakozás, türelmetlenség, kiszolgáltatottság, felesleges pénzkidobás.
- Mert nyugodt lehet és biztos lehet abban, hogy mindent megtett a sikeres ingatlaneladás érdekében, amit csak lehet.
- A módszer komplex alkalmazása révén könnyebben, gyorsabban és hamarabb vevőre talál az ingatlana, így nem kell annyi időt, pénzt és energiát az eladásra áldozni.
- A piaci áron, de jellemzően annál 10-15%-kal magasabb áron sikerül értékesíteni az Ön ingatlanát.
- Az eladás után továbbléphet új céljai felé, megvalósíthatja, amire vágyik.
Mi határozza meg egy ingatlan eladhatóságát?
Egy ingatlan eladhatóságát 3 dolog határozza meg leegyszerűsítve:
- az elhelyezkedése,
- az állapota és
- az ára.
Az állapotát
nagyban befolyásolja, hogy mennyire van rend és tisztaság, mennyi és milyen
bútor található meg benne, mennyire átláthatóak a terek. A Home Staging
technikák éppen erre valók, hogy a lehető legjobb állapotát, s ezáltal a
legjobb arcát mutassa a lakásunk/házunk. A mai ingatlanpiacon jellemzően (az
esetek több, mint 2/3-ában) nagyon jó vagy jó állapotú lakóingatlanok kelnek el,
így a lakásunk állapotát elengedhetetlenül fel kell hozni ezekre a szintekre,
hogy megnöveljük az eladás esélyét. A cél az, hogy ne találjanak
kifogásolnivalót a lakáson, minden olyat ami lebeszélésre ad okot,
el kell tüntetni,
meg kell szüntetni, a kifogások nem barátaink az eladásnál! Ne kelljen
arra
gondolnia a vevőnek, hogy mennyi időbe, pénzbe és energiába kerül majd
egy
esetleges átalakítás, mert ha ezt beárazza, akkor biztos, hogy
százezreket vagy akár milliókat is bukhatunk. Vagy az is elképzelhető,
hogy a vevő az átalakítás lehetőségét eleve kizárja, hiszen sokan
megijednek a munka mennyiségétől, és inkább döntenek egy olyan mellett,
aminél
ez nem merül fel!
Ha alkalmazzuk az MSP Home
Staging komplex módszerét az ár már nem a szokásos módon fogja meghatározni az eladás
menetét. Hiszen mondhatjuk, hogy minden ingatlan eladható, ha a megfelelő áron
kívánják, de mi a megfelelő ár? Amennyit a piac hajlandó érte adni. Ha a piacon
sok a teljesen ugyanolyan, s ezáltal összehasonlítható ingatlan, akkor
nyilvánvalóan az ár lesz a meghatározó a vásárlási döntés meghozatalakor.
Mit tehetünk, hogy ne az ár alapján döntsenek?
Tűnjünk ki a temérdek
hirdetés közül! Ne ugyanazt kínáljuk, érjük el, hogy ne lehessen
összehasonlítani a kínálatban szereplő lakásokkal/házakkal a sajátunkat!
Ön melyiket választaná inkább?
Amikor el szeretnénk adni ingatlanunkat, fontos a vevők fejével gondolkodni! Idézzük fel, hogy mi mi alapján
választottuk otthonunknak azt az ingatlant, amiben élünk! A vevők 90%-a érzelmi
alapon dönt, hogy megfogja-e őket valami. Fontos
tudnunk, hogy a vevők minél nagyobb, minél tágasabb, világosabb lakást akarnak
kapni a pénzükért! A cél, hogy otthon érezzék magukat,
el tudják képzelni, hogy itt élnek.
Ha el szeretné adni lakását/házát félre
kell tenni az egyéni ízlést, hiszen a vevők a saját berendezési
tárgyaikat
szeretnék elképzelni. Ha évek óta laknak már ugyanabban a
lakásban/házban, akkor elfelejtkezhetnek róla, hogy mi az ami
különlegessé
teszi és mi a hibája. A megszokás nagy úr. A külső szemlélő szempontjából nehéz
az ingatlanra tekinteni. Tartsuk
észben az eladás folyamata alatt, más
élni az otthonunkban és más eladni azt! A házunk/lakásunk a legnagyobb
vagyontárgyunk, így nem mindegy, hogy mennyiért kel el és milyen gyorsan!
A módszer alkalmazását mindazoknak ajánlom:
- akik szeretnék a lehető legtöbbet kihozni az ingatlanjuk eladásából és nem szeretik a felesleges pénzkidobást.
- akik nem akarnak bukni az ügyleten, sőt szeretnék felülmúlni eredeti elképzeléseiket.
- akik szeretnének gyorsan pénzt látni az ingatlan értékesítéséből.
- akik szeretnének mihamarabb továbblépni, új életet kezdeni.
- akiket sürget az eladás, de nem szeretnék, ha el kéne kótyavetyélni a legnagyobb vagyontárgyukat.
- akik tisztában vannak a mai ingatlanpiaci helyzettel és szeretnék megtenni mindazt, ami csak lehetséges a sikeres eladás érdekében.
- akik a sikeres és hatékony ingatlanértékesítésből származó nyereséget magukra, álmaik megvalósítására és családjukra szeretnék elkölteni.
- akik nem szeretnének még fél-1 év múlva is azon bosszankodni, hogy még mindig nem kelt el a lakásuk, pedig már mennyi időt, energiát, pénzt áldoztak a hirdetésekre és az egész eladási folyamatra.
- illetve azoknak, akik már túl régóta szeretnék eladni ingatlanjukat, csak eddig a szokásos módszerekkel nem jártak sikerrel!
Nem ajánlom a módszert azoknak:
- akik még nem biztosak benne, hogy mit is szeretnének tenni, nem tudnak továbblépni, nincs meg az elhatározás.
- akik azt gondolják, hogy a lakásuk így van jól, ahogy van és nem kell vele foglalkozni, úgyis jön valaki, akinek éppen ez kell éppen azért az árért, amit elképzeltek.
- akik azt gondolják, mindegy mikor és mennyiért kel el az ingatlanjuk, mert nem sürgős és amúgy sem kell semmire a belőle származó összeg.
- akik várják a csodát, akik azt gondolják, hogy fellendül az ingatlanpiac, vagy jön egy jó tündér aki megoldja a problémájukat, és nem kell semmit sem tenni, mert úgyis megoldódik minden magától is.
Mi az amit megtehet most azonnal a sikeres és hatékony ingatlaneladás érdekében?
Kérje e-mailben (msp@msp-design.hu) vagy telefonon
(+36 30 268 81 80) ingyenes Home
Staging és ingatlan-értékesítési marketing anyagunkat most, amelyből még
többet megtudhat a módszerről, és amely alapján könnyedén elvégezheti a
szükséges tennivalókat, továbbá eldöntheti,
hogy pontosan mire is van szüksége!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése