Ingatlaneladóknak a Home Stagingről

Tudta, hogy a mai ingatlanpiacon átlagosan közel 200 napig kell várni, hogy egy lakás gazdára találjon? Ami legtöbbször jelentős árengedményre kényszeríti az ingatlaneladókat? 

 

Viszont vannak akik gyorsan és jó áron adják el lakásukat/házukat, VAJON MI AZ Ő TITKUK?


A TITOK nem más, mint értékesítendő termékként gondolni az eladásra szánt ingatlanunkra és mindent megtenni annak érdekében, hogy a bevethető eszközöket minél szélesebb körben és minél jobban alkalmazzuk!

Először is, mint értékesítendő termék, szükség van a marketing kínálta eszközök széles skáláját bevetni:

  • megteremteni az arculatot, ami az ingatlan célcsoportjának vonzó életteret kínál, mert fontos a „csomagolás”,
  • a hirdetési megjelenítésen túl,
  • a lakás bemutatásakor is be kell tartani bizonyos szabályokat!

 

Miért van szükség arculat kialakítására? 

Mert a cél az, hogy 
  • megteremtsük a tökéletes első benyomást, aminek megismétlésére nincs lehetőség, ami által a vevőjelöltek beleszeretnek az ingatlanunkba,
  •  kitűnjünk a hatalmas kínálatból,
  • megmutassuk a lakásban/házban rejlő előnyöket, lehetőségeket és pozitív tulajdonságokat, bemutatva a helyiségek funkcióit
  • megkönnyítsük a vevők számára, hogy elképzeljék, hogy ott élnek, ezáltal egy új élet lehetőségét kínálni. 

   

Miért jó ez ÖNNEK?

  • A befektetett energia, idő és pénz sokszorosan megtérül!
  • Nincs bosszankodás, tétlen várakozás, türelmetlenség, kiszolgáltatottság, felesleges pénzkidobás.
  • Mert nyugodt lehet és biztos lehet abban, hogy mindent megtett a sikeres ingatlaneladás érdekében, amit csak lehet.
  • A módszer komplex alkalmazása révén könnyebben, gyorsabban és hamarabb vevőre talál az ingatlana, így nem kell annyi időt, pénzt és energiát az eladásra áldozni.
  • A piaci áron, de jellemzően annál 10-15%-kal magasabb áron sikerül értékesíteni az Ön ingatlanát.
  • Az eladás után továbbléphet új céljai felé, megvalósíthatja, amire vágyik.

  

Mi határozza meg egy ingatlan eladhatóságát?

Egy ingatlan eladhatóságát 3 dolog határozza meg leegyszerűsítve: 
  1. az elhelyezkedése, 
  2. az állapota és 
  3. az ára.
Az elhelyezkedés egy adottság, amire nincs ráhatásunk, azonban az állapotára már annál inkább. 
Az állapotát nagyban befolyásolja, hogy mennyire van rend és tisztaság, mennyi és milyen bútor található meg benne, mennyire átláthatóak a terek. A Home Staging technikák éppen erre valók, hogy a lehető legjobb állapotát, s ezáltal a legjobb arcát mutassa a lakásunk/házunk. A mai ingatlanpiacon jellemzően (az esetek több, mint 2/3-ában) nagyon jó vagy jó állapotú lakóingatlanok kelnek el, így a lakásunk állapotát elengedhetetlenül fel kell hozni ezekre a szintekre, hogy megnöveljük az eladás esélyét. A cél az, hogy ne találjanak kifogásolnivalót a lakáson, minden olyat ami lebeszélésre ad okot, el kell tüntetni, meg kell szüntetni, a kifogások nem barátaink az eladásnál! Ne kelljen arra gondolnia a vevőnek, hogy mennyi időbe, pénzbe és energiába kerül majd egy esetleges átalakítás, mert ha ezt beárazza, akkor biztos, hogy százezreket vagy akár milliókat is bukhatunk. Vagy az is elképzelhető, hogy a vevő az átalakítás lehetőségét eleve kizárja, hiszen sokan megijednek a munka mennyiségétől, és inkább döntenek egy olyan mellett, aminél ez nem merül fel!
Ha alkalmazzuk az MSP Home Staging komplex módszerét az ár már nem a szokásos módon fogja meghatározni az eladás menetét. Hiszen mondhatjuk, hogy minden ingatlan eladható, ha a megfelelő áron kívánják, de mi a megfelelő ár? Amennyit a piac hajlandó érte adni. Ha a piacon sok a teljesen ugyanolyan, s ezáltal összehasonlítható ingatlan, akkor nyilvánvalóan az ár lesz a meghatározó a vásárlási döntés meghozatalakor.  

Mit tehetünk, hogy ne az ár alapján döntsenek? 

Tűnjünk ki a temérdek hirdetés közül! Ne ugyanazt kínáljuk, érjük el, hogy ne lehessen összehasonlítani a kínálatban szereplő lakásokkal/házakkal a sajátunkat! Ön melyiket választaná inkább?




Amikor el szeretnénk adni ingatlanunkat, fontos a vevők fejével gondolkodni! Idézzük fel, hogy mi mi alapján választottuk otthonunknak azt az ingatlant, amiben élünk! A vevők 90%-a érzelmi alapon dönt, hogy megfogja-e őket valami. Fontos tudnunk, hogy a vevők minél nagyobb, minél tágasabb, világosabb lakást akarnak kapni a pénzükért! A cél, hogy otthon érezzék magukat, el tudják képzelni, hogy itt élnek.
Ha el szeretné adni lakását/házát félre kell tenni az egyéni ízlést, hiszen a vevők a saját berendezési tárgyaikat szeretnék elképzelni. Ha évek óta laknak már ugyanabban a lakásban/házban, akkor elfelejtkezhetnek róla, hogy mi az ami különlegessé teszi és mi a hibája. A megszokás nagy úr. A külső szemlélő szempontjából nehéz az ingatlanra tekinteni. Tartsuk észben az eladás folyamata alatt, más élni az otthonunkban és más eladni azt! A házunk/lakásunk a legnagyobb vagyontárgyunk, így nem mindegy, hogy mennyiért kel el és milyen gyorsan!

A módszer alkalmazását mindazoknak ajánlom:

  • akik szeretnék a lehető legtöbbet kihozni az ingatlanjuk eladásából és nem szeretik a felesleges pénzkidobást.
  • akik nem akarnak bukni az ügyleten, sőt szeretnék felülmúlni eredeti elképzeléseiket.
  • akik szeretnének gyorsan pénzt látni az ingatlan értékesítéséből.
  • akik szeretnének mihamarabb továbblépni, új életet kezdeni.
  • akiket sürget az eladás, de nem szeretnék, ha el kéne kótyavetyélni a legnagyobb vagyontárgyukat.
  • akik tisztában vannak a mai ingatlanpiaci helyzettel és szeretnék megtenni mindazt, ami csak lehetséges a sikeres eladás érdekében.
  • akik a sikeres és hatékony ingatlanértékesítésből származó nyereséget magukra, álmaik megvalósítására és családjukra szeretnék elkölteni.
  • akik nem szeretnének még fél-1 év múlva is azon bosszankodni, hogy még mindig nem kelt el a lakásuk, pedig már mennyi időt, energiát, pénzt áldoztak a hirdetésekre és az egész eladási folyamatra.
  • illetve azoknak, akik már túl régóta szeretnék eladni ingatlanjukat, csak eddig a szokásos módszerekkel nem jártak sikerrel!

Nem ajánlom a módszert azoknak:

  • akik még nem biztosak benne, hogy mit is szeretnének tenni, nem tudnak továbblépni, nincs meg az elhatározás.
  • akik azt gondolják, hogy a lakásuk így van jól, ahogy van és nem kell vele foglalkozni, úgyis jön valaki, akinek éppen ez kell éppen azért az árért, amit  elképzeltek.
  • akik azt gondolják, mindegy mikor és mennyiért kel el az ingatlanjuk, mert nem sürgős és amúgy sem kell semmire a belőle származó összeg.
  • akik várják a csodát, akik azt gondolják, hogy fellendül az ingatlanpiac, vagy jön egy jó tündér aki megoldja a problémájukat, és nem kell semmit sem tenni, mert úgyis megoldódik minden magától is.
A bizonytalanoknak érdemes tovább olvasni, mert a témában elmélyedve egyre inkább kikristályosodhat, hogy mit is szeretnénk, a későbbiekben végigvezetem az egész ingatlan értékesítési folyamaton, ami alapján saját magunknak őszintén megválaszolva a felmerülő kérdéseket, könnyebben megtehetők a célhoz vezető lépések.

Mi az amit megtehet most azonnal a sikeres és hatékony ingatlaneladás érdekében?

 

Kérje e-mailben (msp@msp-design.hu) vagy telefonon (+36 30 268 81 80) ingyenes Home Staging és ingatlan-értékesítési marketing anyagunkat most, amelyből még többet megtudhat a módszerről, és amely alapján könnyedén elvégezheti a szükséges tennivalókat, továbbá eldöntheti, hogy pontosan mire is van szüksége!


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése