A Home Staging folyamata

Érdeklődők tömegei teszik fel a kérdést, hogy miként zajlik az ingatlanfelkészítés folyamata, hiszen a Home Staging újszerű és ismeretlen az emberek számára. Nos, lássuk egy általános folyamatot, persze egyedi lehetőségek is adódnak, de kiindulási alapnak, fogódzónak mindenképpen jó lehet.

 

A Home Staging lépései

 

I. Home Staging (ingatlanfelkészítés) 

 

0. lépés: Döntés és általános információk elküldése

Amennyiben az ügyfél eldöntötte, hogy IGAZÁN SZERETNÉ ELADNI lakását/házát felkeres engem. Ekkor én minden esetben azt kérem, hogy küldjön számomra fotókat, minden helyiséget bemutatva, az ingatlan környezetét is, illetve információkat, paramétereket is kérek, illetve az előzményekre is kíváncsi vagyok, a célokra és a vágyakra. Amennyiben az ingatlan már meghirdetésre került akkor az addigi tapasztalatok is fontosak, illetve minden esetben kérem, hogy a hirdetés linkjét is csatolja a levélhez.

 

1. lépés: Ingatlanfelkészítési tanácsadás és konzultáció a helyszínen (1,5-2,5 óra)

Budapesti és Pest megyei lakások/házak esetében a helyszín megtekintésével kezdődik az ingatlanfelkészítés. Ekkor a lehetőségeket (pénzügyi, időbeli és a lakás/ház kínálta lehetőségeket) és a megrendelő céljait összhangba hozzuk, és a konkrét tennivalók, megoldási utak kijelölésre kerülnek. Ennek eredményeképpen miután a szükséges feladatok kijelölésre kerültek következhet a megvalósítás. A sikeres eladáshoz vezető további lépések minden lakásnál mások, így azokat a mindig a konzultáción tudjuk átgondolni-átbeszélni, amikor már minden információ birtokában vagyok/vagyunk. Lakásra és megbízóra kell szabni minden esetben a Home Staging folyamatokat! Ekkor fotókat készítek (min. 100 db) az ingatlanról, hogy semmilyen apró részlet se maradjon ki, ami később ronthatja a végeredményt.

 

2. lépés: Tennivaló és beszerzési lista, az ingatlan piaci értékének közelítő meghatározása

A konzultáción megbeszélt tennivalók, és javaslatok írásba foglalása, az adott ingatlanpiaci szegmens elemzése, az ingatlan pozicionálása a majdani elkészült állapotra, a költségek optimalizálása, ekkor vizsgáljuk meg, hogy mi az, amit ténylegesen rá szabad költeni eladás előtt az ingatlanra, illetve azt hogy mi a vevők minimális elvárása a környéken a hasonló lakásokkal szemben. E-mailben elküldésre kerül a lista.

 

3. lépés: A tennivalók elvégzése - folyamatos e-mailes, telefonos konzultáció

A Megbízó elvégzi/elvégezteti a szükséges tennivalókat, amennyiben igényt tart a folyamatos segítségnyújtásra, természetesen ebben is állunk rendelkezésére, hiszen számunkra az a legfontosabb, hogy a tökéletes piacképes végeredmény megszülessen. Ezen lépés eredményeképpen letisztul a tér, a lakás már majdnem fotózható állapotban van.

 

4. lépés: Az eredmény ellenőrzése

Amikor a Megbízó elvégezte a szükséges tennivalókat, rengeteg fotót kérem újra, amiben minden részlet bemutatásra kerül, hogy lássam, hogy mire van még szükség, amíg a fotózásra kerül a sor. Ekkor megbeszéljük az utolsó simításokat, megbeszéljük, hogy a fotózáshoz mire van még szükség, majd következhet a ...

 

5. lépés: Ingatlanértékesítési styling és a profi fotózás

Ez a lépés már professzionális segítséggel zajlik, ez a 2. helyszíni alkalom, a célja, hogy minden tökéletesen a helyére kerüljön és a tökéletes vizuális megjelenés biztosítva legyen. A fotózás alatt a fotós instruálása és ellenőrzése is ide tartozik. Általában 3-6 órát vesz igénybe átlagos méretű (50-70 nm) lakás esetében.
A fotózásra kellékek, dekorációk, bútorok és kiegészítők biztosítása is kérhető.

 

II. Piacra lépés - ingatlanértékesítési marketing

 

6. lépés: Piacra lépéshez szükséges anyagok előállítása

Az ingatlan készen áll a bemutatásra, a meghirdetésre, a tökéletes fotók is elkészültek, ekkor jöhet a piacra lépés. Elsőként szükség van egy méretarányos, méretezett, továbbá egy berendezett, "színes-szagos" alaprajzra. Ez alapján tudják a vevők elképzelni a térben saját életüket, illetve a méretek alapján saját bútoraikat elhelyezni. A lakásokhoz általában saját egyedi bemutatkozó honlapot készítünk, ami még inkább kiemeli a kínálatból, igényességet sugall, illetve áttekinthető módon tartalmazza az elérhető információkat a lakásról/házról, ami nagyfokú bizalmat épít a vevőjelöltekben! És ez az egyik legfontosabb tényező az eladásban! Ami még fontos, hogy elkészítjük a megfelelő hirdetési szöveget, ami kellően informatív és a vevőt és az ő igényeit helyezi a középpontba! A bemutatáskor átadandó emlékeztető anyagot is elkészítjük Megbízónk részére, ennek segítségével a vevő magával viheti a tökéletes képet a lakásról, amivel mindig emlékeztethetjük a számára előnyt nyújtó paraméterekre.

Igény esetén a hirdetés interneten való elhelyezéséhez is tanácsot adunk (melyik portálokon érdemes hirdetni, a képek milyen sorrendben kerüljenek feltöltésre és mely fotók szükségesek a hirdetésbe).

 

III. Ingatlan értékesítése

Az ingatlan értékesítésben különböző formákban is segítséget nyújtunk, nem megszokott módokon, ám erről csak akkor érdemes beszélni, ha az előtte levő folyamatot végigcsináltuk együtt. Segítséget kaphatnak, akik önállóan, önbizalommal és tudással telve szeretnék értékesíteni ingatlanjukat és egyes esetekben lehetőség van a teljes folyamatot átadni profi kezekbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése