2014. január 21., kedd

Gondolatok a Home Staging Magyarországon való elterjedéséről

Miért nem terjedt el még tömegesen nálunk a Home Staging? És el fog-e egyáltalán?


Az emberek Magyarországon passzívan gondolkodnak a lakáseladásról, kevesen vannak, akik annyira tudatosan élik mindennapjaikat, hogy életük nagy horderejű változásait, mint egy lakáscsere, költözés, lakhelyváltás tervezetten, tudatosan és sikerorientáltan hajtanák végre. Ebből adódik, hogy kevesen keresik a hatékony ingatlan eladási módszerek lehetőségét, és kevesen tudják kihez forduljanak. Hiányzik az ingatlaneladók pénzügyi szemlélete is, amivel beláthatnák, hogy ezen nagy lépés megtétele előtt, mint egy befektetésként gondolva ingatlanjuk eladására, szükséges lépéseket tenni a cél elérése érdekében! Ha ez a tudatosság és ez a pénzügyi megközelítés a magyar emberek sajátja lenne, akkor tömegesen elterjedt volna már. 

Ami még fontos szerintem, hogy hiányzik a pozitív elvárás a magyar emberek gondolkodásából, az hogy ha teszek valamiért, energiát fektetek bele, akkor az megtérül. A panaszkodás, a nincs pénzem semmire, az életük felett érzett felelősség elhárítása sokkal erősebb, mint hogy racionálisan belátnák, hogy lehetne mit tenni. A sikeres ingatlaneladás kulcskérdése és elengedhetetlen feltétele a tudatosság, a céltudatosság, a tenni akarás, a sikerorientáltság, a kitartás, az elköteleződés, hogy el akarjuk adni, és az, hogy tudjuk mit akarunk tenni utána.

Mi lehet a Home Staging elterjedésének a kulcsa a jövőben?


Az elterjedés kulcsa az emberek növekvő tudatosságában van, a pénzügyi szemlélet erősödésében és abban, hogy felfedezik az otthonuk a legnagyobb vagyontárgyuk. Én küldetésemnek tekintem, hogy az emberek fejébe bekerüljön, hogy tehetnek valamit azért, hogy a lakásukat jó áron és a lehető leggyorsabban eladják! 

Az igényességet kell fejleszteni az emberekben, ahogyan ez a lakberendezők céljai között is szerepel a lakókörnyezetünk harmonikus és esztétikussá varázslásában! Minél több ember jut el erre a szintre, annál inkább elterjed a Home Staging is, ám azt tudom inkább elképzelni, hogy ez csak a lakosság egy kisebb szeletéhez tud eljutni Magyarországon. A mai társadalom felépítését és a magyar emberek alapvető beállítottságát és hozzáállását ismerve tömeges elterjedését nem tartom valószínűnek, mert mindezek megváltozásához sok évtizednek kell még eltelnie, ám hogy addigra mik lesznek az ingatlanpiaci- és lakástrendek, azt ma még senki nem tudhatja és el sem tudjuk azt képzelni. 

Szeretném hangsúlyozni, hogy a Home Staging alkalmazása nem pénzkérdés, hanem hozzáállás kérdése, ami persze bizonyosan összefügg a pénzhez való viszonyunkkal is! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése