2014. március 25., kedd

A Home Staging szerepe a piacon az ingatlanügynökökről kialakult vélemények tükrében 3. rész

A megbízás felvételéről és annak utóéletéről szóló tapasztalatokról

Ma megint folytatom a vasárnap elkezdett témát, azaz az ingatlaneladók és vevők ingatlanügynökökkel kapcsolatos általános tapasztalataik kapcsán fejtem ki véleményemet. (Az inspirációt ez a hvg cikk adta, az ebben elhangzott vélemények alapján osztom meg gondolataimat a témáról!) 
Ma a megbízás körülményeivel és annak utóéletével kapcsolatos tapasztalatokra reagálok.

4. Katasztrofális képeket készítenek! (Ez sokszor az ingatlaneladók hibája is!!!) A téma fontosságára való tekintettel erről külön bejegyzésben szólok majd!

 5. Az ingatlanügynök a megbízás felvételekor nem jegyzi fel a lakás konkrét paramétereit, tulajdonságait, csak a legáltalánosabb jellemzőket, ezáltal nem tudják a pozitívumokat kiemelni, ezáltal születnek az ehhez hasonló, rendkívül informatív hirdetési szövegek: „Eladó … utcában 2 szobás, felújított, világos emeleti lakás.” Ez lássuk be, nem kelti fel a vevő érdeklődését, hiszen fontos részletek maradnak így ki a hirdetésből, és mivel a kínálat rendkívül széles, a vevőtől nem várható el, hogy minden, ehhez hasonló, minden részletet mellőző hirdetésnek utána járjon, energiát pazarolva rá, hiszen általában nagyon hamar szembesül azzal a ténnyel, hogy egyik sem hasonlít az általa megálmodott lakáshoz, az egyikről kiderül, hogy osztatlan közös tulajdon vagy nincs hozzá erkély vagy épp távfűtéses, és még sorolhatnám… Az egyik legnagyobb probléma tehát, hogy hiányzik a törekvés a lakásban rejlő különlegesség megtalálására és nem szempont a vevői célcsoportok igényeinek való megfelelés. 

MSP Home Staging tipp: ha nem kíváncsi az ügynök a lakás részletes paramétereire, ha nem jegyzeteli buzgón az általunk fontosnak tartott jellemzőket, és nem érdeklődik minden részlet után (pl.: kerthasználat, közös költség, rezsiköltségek, parkolási lehetőség, közös képviselet, tulajdoni lap, közös tulajdonok, jogi rendezettség, tartozások, ingatlanterhek, külön tároló stb.), akkor jobb, ha nem bízzuk meg az illetőt, mert feleslegesen töltjük vele az időnket, úgysem fog számunkra valódi potenciális vevőket hozni!

6. A megbízási szerződés megkötése után az ügynökök általában nem vesződnek sem a hirdetés szövegezésével, sem a fotókkal vagy a jó minőségű alaprajzzal.

MSP Home Staging tipp: abban a szerencsés esetben, ha megtaláltuk a tökéletes ügynököt, akkor adjuk meg neki mindazt az információt, amivel jó hirdetést tud írni, a professzionális fotókról is gondoskodjunk, csak úgy mint a profi alaprajzról! (Ezek az MSP Home Staging Ingatlanértékesítési Marketingjének legalapvetőbb elemei!) Ne várjuk el tőle, hogy magától igényt tartson ezekre, menjünk elébe a dolgoknak! Persze egy profinak erre nem kell felhívni a figyelmét, mert ezt alapból is így kellene csinálnia (sajnos ez egyáltalán nem jellemző), de az esetek nagy többségében nekünk kell szemfülesnek lenni! Még szerencse, hogy épp egy ilyen profi sorait olvassa és tudja, hogy ez kulcsfontosságú! :)

A következő részben a közvetítés során tapasztalható jelenségekkel kapcsolatos véleményemet fogom megosztani a kedves Olvasókkal!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése